saya pun berasa hairan kenapa orang selalu cakap harga emas ni mahal dan tak mampu nak beli dari dulu sampailah sekarang ni.Saya dulu pun berkata sedemikian rupa,tapi bila difikirkan sampai bila pun saya tak memilik emas lah cam ni aduh.....cuba kita renungkan sejenak:-

Bila harga emas 800 USD orang cakap mahal
Bila harga emas 900 USD pun orang cakap mahal
Bila harga emas 990 USD pun orang cakap mahal
Bila harga emas 1100 USD pun orang cakap mahal
Bila harga emas mencecah 1200 USD pun orang cakap mahal :P

Kesimpulannya apa orang dulu kata mahal tapi sekarang pun mahal juga,jadi tak perlu dengar cakap orang lah....kalau tidak sampai bila pun tak memiliki...emaaslah jawabnya

Monday, March 15, 2010

Jalan-jalan terserempak

Salam kepada semua pembaca....

dah lama rasanya tak diupdatekan blog ni dek kerana kesibukan masa dengan tugas dan tanggungjawab kerja yang diamanahkan.......ok kali ini saya akan menceritakan semasa saya bejalan-jalan dengan seorang member ke shoping kompleks beli belah iaitu Jaya Jusco Bukit Raja Klang.....

Sambil saya berjalan dengan member ni ternampaklah sinaran cahaya ke emasan di dua buah kedai yang berasingan lalu saya singgah dan bertanya....wah cantiknya gold coin dia yang berlatarkan gambar harimau edisi terhad katanya dalam anggaran lebih kurang 1 dinar Publicgold besar dan beratnya....Saya dan rakan saya mula lah bertanya berapa harganya ni pada seorang amoi yang berada disitu.....lalu amoi itu menjawab "ini cantik ma edisi terhad punya emas 10...you beli satu...harga baru tujuh ratus lebih saja ma"

alamak langkah terkejutnya saya dan rakan saya tu....mahal daripada emas coin Publicdinar yang baru dalam lima ratus lebih..kedai tersebut juga ada menjual emas gold bar berlatarbelakangkan menara berkembar Petronas 20g,50g dan 100g....harga untuk 1g pada kedai tersebut adalah RM143.....fuh boleh tahan juga dalam benak fikiranku ini...

Seterusnya aku beralih pula ke kedai yang satu lagi bersama rakanku...untuk pengetahuan semua rakan ku ini tidak tahu menahu pun pasal emas ni so inilah peluang ku turunkan sedikit ilmu yang mana setakat saya tahu kepada rakanku ini hehehehe...kedai satu lagi ni menarik memang popular dikalangan pembeli emas ni apa lagi kalau bukan Poh Kong ,harga yang ditawarkan 1g RM138 murah sedikit berbanding kedai yang sebelumnya,tapi perlu di ingat emas dikedua-dua kedai terbut mengenakan kos upah atau Workmanship anda bayangkanlah sendiri.....berapa yang anda pelu keluarkan duit poket untuk mendapatkan emas tersebut....lain pula pada emas Publicgold yang harganya ditutup sekitar 1g RM132.6 dan apa yang penting tiada kos upah dikenakan kepada pembeli.

Dengan harga yang ditawarkan anda perlulah menjadi pengguna yang bijak...beli
1+1=2.Maksudnya disini dengan tiadanya kos upah anda dapat jimatkan wang anda untuk membeli emas dan kos upah yang tidak dikenakan ke atas pembeli dapat lagi membeli satu emas dalam bentuk 1 dinar...sekian..selamat membaca...

Wednesday, March 10, 2010

Cerita pasal emas

Mari kita kong daripada klip video ini yang saya muatkan dari youttube kita lihat dan teliti memang mengasyikkan sekiranya kita memiliki jongkong-jongkong emas seperti dalam klip video ini.Bagaimana emas dijadikan aset harta kekal milik individu mahu pun bank2 dunia sekalipun,emas adalah harta kekal aset yang paling unggul sejak zaman pemerintahan revolusi islam lagi sehingga kini bayangkanlah sudah berapa abad emas digunakan untuk kebaikan semua pihak.....mari saksikan sejenak...


video

Tuesday, March 2, 2010

koleksi gelang tangan Publicjewellery

Berbagai koleksi gelang tangan,menarik bukan?apa lg jangan tunggu lama-lama nanti engkau dikebas orang.......jangan tunggu lama-lama nanti harga naik melambung lagi...apa pun belilah emas....macamana nak beli boleh hubungi saya...



lagi koleksi rantai emas publicjewellery

Sekali pandang wah macam tak percaya sahaja,sekiranya dapat beli emas mengikut harga pasaran semasa yang pastinya adalah lebih murah berbanding kedai-kedai emas yang lain,sekiranya berminat boleh hubungi saya.